חפש בבלוג זה

יום שני, 7 בספטמבר 2020

קיץ של סודות /ניקולה סקוט


 הוצאה: ידיעות אחרונות. ספרי חמד. פן

תרגום: אסנת הדר

שנה: 2019

342 עמודים


לפני שהתחלתי לקרוא את הספר קראתי כמה ביקורות לא אוהדות במיוחד, החלטתי להתעלם ולבוא נטולת ציפיות ונקייה מהשפעות, ובסופו של דבר נהניתי ממנו.

הספר מחולק לשני סיפורים:

סיפורה של מאדי המתרחש על סף מלחמת העולם השנייה. מאדי חיה באחוזת סאמרהיל באנגליה עם אחותה ג'ורג'יה. שתיהן יתומות הגדלות על ידי דודתן.
כאשר ג'ורג'יה חוזרת מטיול ארוך, היא לא חוזרת לבד אלא יחד עם קבוצת חברים, כשביניהם גם ויקטור אותו היא מציגה כבן הזוג שלה.
חבריה של ג'ורג'יה מחפשים מסיבות ושעשועים כדי להעביר את הזמן, ומאדי מנסה להשתלב בחברתם. משהו בויקטור מעורר בה תחושות לא טובות, ועם הזמן היא מנסה להתחמק מחברתו, ומחברתה של החבורה העליזה, היא מוצאת לה עיסוקים מסתוריים המשנים את חייה.

הסיפור הנוסף מתרחש בהווה, הוא מספר את סיפורה של קלואי הנשואה לאיידן- רופא, מבוסס – לכאורה גבר שהוא פסגת השאיפות, הבחור שהציל אותה מהחיים הקשים והעניים. אבל  מה שנראה מושלם מתגלה כשקר, לאורך כל הספר הפרקים העוסקים בנישואיהם מתארים תחושת מחנק כבדה מתחת לפני השטח, האהבה האובססיבית של איידן לקלואי- חונקת ולא נותנת מרווח נשימה. כשקלואי מגלה שהיא בהריון מתחילים אט אט לחלחל בה מחשבות זרות.

סיפורם מתמזג כאשר מציעים לקלואי לצלם את מאדי מסאמרהיל, היא מיד נרתמת למשימה. קלואי שגדלה על ספריה של מאדי, סקרנית להכיר אותה ואת סיפורה מקרוב.
קלואי ומאדי מתחברות ומתקרבות וחולקות יחד חוויות, ובסופו של דבר הן גם מעודדות ותומכות אחת בשנייה.

כריכת הספר מקסימה ושובה את העיניים, מיד כשראיתי אותה ידעתי שאני רוצה לקרוא את הספר הזה.
הכתיבה בספר קלילה ונעימה, הפרקים קצרים יחסית ועל כן סיימתי לקרוא אותו תוך יומיים. הסיפורים השזורים זה בזה מרתקים ומשולבים באופן מעניין, ובאופן כללי הספר נחמד והעביר לי את השבת בנעימים.

ריחמתי על קלואי, והיה לי קשה עם התחושה  שהיא חיה בעצם בכלוב זהב, ואולי יש פה מסר לאותן נשים המתכחשות למציאות החיים, חולמות על שינוי וסובלות בשקט , ומנגד כאבתי את סיפורה העצוב של מאדי, את האבדות הקשות והטראומות שחוותה. שתיהן נכנסו לליבי והנחמה הייתה בכך שמצאו את השנייה.

בשורה אחת– בחיים כמו בחיים על כל רע שחווים, מקבלים גם טוב. ספר מהנה וקליל!

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

תגובה 1: