חפש בבלוג זה

יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

מפחיד מה שחיוך יכול להסתיר / אלון צ'צ'יק


 הוצאה: ספרי ניב

שנה: 2019

372 עמודים


"כולנו עוברים את חיינו בלהראות לעולם את החיים המזוייפים שלנו בפרצוף המזוייף שלנו והכל רק כדי לקבל אישור מהמזייפים האחרים שזיוף זאת הנורמה החברתית החדשה…"

דניאל מרסר, בן של אחד הטייקונים המובילים במדינה, נמצא מת במכוניתו. על פניו חייו היו מושלמים: אישה יפה, הורים משפיעים ועשירים, בית יפה, בת אהובה…

כשרני בראל, עיתונאי, שומע על כך הוא מחליט לחקור את הנושא לעומק. הוא הכיר את דניאל שהיה בעבר בן  כיתתו, ותמיד חייו היו נראים לו מושלמים!
בעת הגעתו לניחום אבלים, הוא מוצא את יומנו האישי של דניאל, הוא מחליט לקחת אותו ולקרוא בו. היומן מציג את דניאל באור שונה לחלוטין מדניאל המוכר לו מהילדות.
רני מחליט לעשות עבודת בילוש רצינית, ולהבין מדוע דניאל רצה להתאבד? ככל שהוא מתעמק יותר בפרשה הוא חושף שחיתויות ומחדלים, ומבין שכסף לא קונה אושר.

כשהתחלתי לקרוא את הספר כמעט נטשתי אותו, היה לי קשה עם ריבוי הקללות והסלנג. לשמחתי הרבה ככל שהספר התקדם זה הפך ליותר ויותר שולי , אם כי עדיין הייתי מוותרת על חלק מהקללות  בספר, והוא גם לא לגמרי נקי..

במבט ראשון, כריכת .הספר מאוד מטעה: בלונים צבעוניים על רקע שמיים בהירים, רק לאחר מכן שמתי לב לחבל התלייה.
אל תתנו לזה לבלבל אתכם! לא מדובר בספר משעשע או קליל, לחבל המסתתר יש מסר הבא לנפץ את האשליה…  הסופר מעלה ביקורת נוקבת על המציאות המודרנית- על הרשתות החברתיות, על הרדיפה אחרי היחס מהסביבה אפילו אם הכל עשוי משקר אחד גדול, על שחיתויות בקרב בעלי ההון, ועל מי בעצם מנהל את המדינה.

ז'אנר המתח הוא בדרך כלל לא המועדפים עלי, אבל התקציר היה נשמע מעניין, והחלטתי לפרגן לסופר ישראלי ולנסות, וטוב שכך.
הסיפור מעניין, העלילה נטווית באופן מובנה, כשלאט לאט נחשפים פרטים ההופכים את הספר למותח יותר.  הסופר הצליח ליצור תפניות מעניינות וכך הוא שומר על סקרנות ומתח לאורך כל העלילה, כך שקשה להפסיק לקרוא את הספר עד לסופו.
משהו בסגנון של הספר הזכיר לי את הספרים של רם אורן  – ספרים קולחים, עם מתח בנוי טוב שבהחלט אפשר להעביר איתם טיסה או חופשה.

בשורה אחת: ספר מתח ישראלי מלא הפתעות שבהחלט יעביר את הזמן בנעימים.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה