חפש בבלוג זה

יום שני, 7 בספטמבר 2020

טיפ טיפה אמיץ / ניקולה קינר


 הוצאה: אגם

שנה: 2019

32 עמודים


"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (דוקטור סוס), המשפט הזה של דוקטור סוס עלה בראשי לאחר קריאת הספר הזה, הוא מתמצת את כולו!

לנבי הארנב יש בעיה, הוא אוהב להישאר בבית, באזור הבטוח,הוא מסרב לצאת החוצה, כי הוא פשוט מפחד.
לונה חברתו, מסתובבת ומבלה המון בחוץ, כשהיא חוזרת היא מספרת לו על חוויותיה המסעירות ועל ההנאות שמחכות לו בחוץ, אך למרות הכל נבי עקשן ומעדיף להישאר במקום המוכר.

באחד הימים  לונה מנסה לשכנע את נבי לצאת, והוא כהרגלו מתחמק ומסרב, הפעם לונה כבר כועסת עליו..
כשלונה יוצאת בכעס נבי עצוב, הוא לא רוצה להכעיס אותה.. הוא מנסה להסיח את דעתו בעיסוקים שונים, אך שום דבר לא עוזר והוא עדיין מוטרד. רק אז הוא מחליט לאזור אומץ ולצאת בעקבותיה, לחפש אותה ולהשלים איתה.

בחשש רב הוא יוצא החוצה, הוא לוקח נשימה עמוקה ועושה צעד אחר צעד, הו אז הוא מגלה עולם קסום, נפתחות לו העיניים והרצון לחוות חוויות חדשות. הוא רוצה ליהנות מכל מה שלונה סיפרה לו עליו, ובסופו של דבר הוא מתגבר על הפחד ויוצא להרפתקאות בעקבות לונה.

את כולנו לפעמים הפחד משתק, אנחנו מעדיפים להישאר באזור הנוחות שלנו, ומעדיפים לא לקחת סיכונים, קל וחומר ילדים- הם מעדיפים את המקום המוכר, המוגן והידוע.
הספר מלמד כי לעיתים כשקופאים במקום מפסידים דברים, ולכן כדאי לאזור אומץ, לקחת את הסיכון לנסות את המוכר והלא ידוע,  וכך להתחיל ליהנות גם מדברים חדשים ולא מוכרים.

אהבתי את העיצוב של הספר, תמונות משולבות עם מלל, כשכמעט לכל פסקה ציור מתאים.
הספר בנוי משורות קצרות ומותאמות לקטנטנים ועל אף שיש בו יחסית הרבה עמודים זה איננו מורגש. הציורים צבעוניים, מלאי פרטים, שוקקי חיים וממחישים את העלילה ואפילו את הרגשות.

לסיכום: הספר טיפ טיפה אמיץ מעביר מסר חשוב בצורה מקסימה ועם עלילה מקורית. מתאים בדיוק לתקופה של התחלות חדשות ובכלל לחיים- לקטנים ולגדולים כאחד!

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

תגובה 1: