חפש בבלוג זה

יום שני, 7 באוגוסט 2023

שומרי המגדלורים / אמה סטוקנס


הוצאה: מטר
תרגום: עידית שורר
שנה: 2023
342 עמודים

"בגיל שבע יש הרגשה שהחיים עשויים רק מרגעים, אמרה האנה, מחתיכות של תמונה בלי משהו שיחבר אותן. רק יותר מאוחר אפשר לחבר את הנקודות." (עמוד 272).

בשנת 1972 נעלמו באורח מסתורי שלושת שומרי המגדלור בקורנוול. כשמגיעים להחליף אותם מוצאים את דלת הכניסה נעולה מבפנים, את השולחן ערוך לארוחה לשניים ואת 2 השעונים תקועים בשעה 8:45.

כעשרים שנה לאחר מכן סופר ידוע מחליט לחקור את המקרה ולנסות לפענח מה באמת קרה שם. הוא יוצר קשר עם נשות השומרים ומנסה לשמוע מהן חוויות וסיפורים שאולי יצליחו לתת קצה חוט לפענוח התעלומה.

הספר מביא לסירוגין את מה שקרה במגדלור בימים שלפני ההיעלמות מנקודת המבט של שלושת השומרים, שלכל אחד מהם סיפור מעניין משלו, ולסירוגין את הראיונות עם בנות הזוג של השומרים שמתקיימים 20 שנה לאחר מכן.

ככל שמתקדמת העלילה אנו לומדים להכיר כל אחת מהדמויות הגברים והנשים על הרקע שלהם, האופי והסודות שכל אחד נושא בליבו.

מדובר ברומן מתח דרמטי אפוף מסתורין השופך אור על מקצוע שעבר מהעולם, שהתאים לאנשים מסויימים מאוד שאוהבים את השקט והבדידות, והיו צריכים להסתגל לחיות בתנאים מאוד דלים ופשוטים.

קראתי על הספר הזה ביקורת לכאן ולכאן, יש שאהבו אותו ויש שלא. אני באופן אישי נהנתי לקרוא אותו, אמנם לא מצאתי אותו עוצר נשימה, אבל משהו בחיי השומרים האלה סיקרן אותי ובעיקר הנסיון להבין איך אפשר להתנתק מהעולם ומהמשפחה ולחיות בבדידות כזאת?!

לסיכום מדובר בספר שהוא יותר דרמה ממתח, שמביא סיפור מעניין בשילוב תעלומת מתח.

בשורה אחת: "בשנים שאני חיה נוכחתי לדעת שיש שני סוגי אנשים. אלה ששומעים חריקה בבית מבודד וחשוך וסוגרים את החלונות כי זאת בטח הרוח. ואלה ששומעים חריקה בבית מבודד וחשוך, מדליקים אור והולכים לבדוק מה זה." (עמוד 41).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה