חפש בבלוג זה

יום שלישי, 18 באוקטובר 2022

עוגה שחורה / שרמיין וילקרסון


הוצאה: פן, ידיעות ספרים
תרגום: רחל פן
שנה: 2022
416 עמודים

"האוקיינוסים הם אתגר...ומה בקשר לחיי אדם? איך ממפים אותם? את הגבולות שאנשים משרטטים ביניהם. את הצלקות שנשארות על פני ליבו של מישהו. " (עמוד 25).

כשאלינור בנט מתה היא משאירה לילדיה - ביירון ובני, עוגה שחורה מסורתית במקרר והקלטה עם סיפור אצל העורך דין שלה.
לאחר שנים שביירון ובני לא התראו ולא דיברו, הם נפגשים אצל העורך דין לשמוע את ההקלטה.

בהקלטה אלינור מספרת להם על שחיינית צעירה בשם קובי, שגדלה באי, ונאלצה לברוח ממנו בשל חשד לרצח. הסיפור מסתבך ומתגלים סודות , ועם כל הסודות שנחשפים עדיין יש דברים שנשארים בגדר תעלומה.

ביירון ובני מופתעים מהסיפור ומהקשר שלו לאימם. החשיפה מטלטלת אותם והופכת את עולמם, אך האם זה מה שיצליח לקרב אותם בחזרה אחד לשנייה?

בתחילת הספר היה לי מאוד קשה להבין את בני - את הריחוק שלה, את הניתוק שגזרה על עצמה ממשפחתה, אך ככל שהספר מתקדם הדמות שלה מתרככת והדברים מתבהרים, ובסופו של דבר אי אפשר שלא לאהוב אותה.
דמותו של ביירון פחות דומיננטית בספר  - הוא מתואר כילד הטוב, בן טוב להוריו, פסגת שאיפותיהם.

ומכולם הכי נגע לליבי סיפורה של קובי השחיינית הצעירה - סיפור עצוב על חיים לא פשוטים.

הספר נע בין ההווה לבין סיפור העבר שמספרת אלינור לילדיה. הוא מעלה קונפליקטים שהתרחשו בעבר ואת השלכותיהם בהווה, וכן קונפליקטים המתרחשים בהווה (ההיסטוריה חוזרת?!).
הסיפור מרתק מלא תהפוכות, על תקופה בה מעמד האישה היה בשפל והיא לעיתים הייתה כחפץ ללא זכויות, על ויתורים כואבים ועל חיים ומוות.

ספר שונה, מיוחד עם סיפור לא רגיל, וגם אם חלקו האחרון קצת "נסחב", אני ממליצה עליו!

בשורה אחת: "ישנם אנשים שחושבים שגלישה היא מערכת יחסים עם הים... אבל גלישה היא בעצם מערכת יחסים שלך עם עצמך. הים יעשה מה שהוא רוצה". (עמוד 227)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה