חפש בבלוג זה

יום ראשון, 15 במאי 2022

תיבת הזיכרונות / קתרין יוז


הוצאה: מודן
תרגום: דורית בריל-פולק
שנה: 2022
408 עמודים

ג'ני עומדת לחגוג את יום הולדתה המאה, את מרבית המוזמנים היא לא מכירה, כי כמעט כל מי שהכירה בחייה כבר איננו...
קצת לפני האירוע, היא נתקלת בפרסום בעיתון לטקס זיכרון שיתקיים באיטליה בעיירה ציורית שהיא מכירה מקרוב.

ג'ני מחליטה לעשות הכל כדי להגיע לטקס, היא יודעת שזאת תהיה סגירת מעגל עבורה אחרי כל השנים. היא רותמת לעזרתה את קנדיס עובדת בבית האבות שביניהן נרקמת ידידות אמיצה, ומבקשת ממנה שתצא איתה למסע הזה.

כהקדמה למסען, ג'ני מספרת לקנדיס את סיפור ילדותה מאז ועד היום. כיצד בתקופת מלחמת העולם השנייה, נשלחה עם אחיה מממנצ'סטר לווילס כדי לחמוק מהפצצות ההרסניות, וכיצד הם אומצו ע"י משפחת אוונס שדאגו להם כאילו היו ילדיהם. בתחילה שררה אידיליה אך עד מהרה נרקם משולש רומנטי הרסני ששיבש הכול.

תוך כדי הסיפור מנסה ג'ני לסייע לקנדיס להגשים את חלומה להיות קוסמטיקאית ולהבין כי היא נמצאת במערכת יחסים הרסנית ומניפולטיבית. היא מנסה להסביר לה כי לפעמים אין כמו חוכמה וניסיון חיים כדי להבין דברים.

החלום של כולנו הוא להגיע לגיל מאה ולהיות כדמותה של ג'ני - אישה קשישה, צלולה, דעתנית וגם רגשנית כשצריך. גם בגילה היא מצליחה לפתח יחסי ידידות וחברות אמיצה עם צעירים ממנה.
במיוחד אהבתי את מערכת היחסים שנרקמת בינה לבין קנדיס, הבחורה התמימה שכל כולה לב.

ג'ני חיתה חיים מלאים, אך למרבה הצער חייה היו רווי כאב ומלאי טרגדיות. נדמה כי כמעט בכל שלב בחיים משהו רע קרה לה, ואולי רק בגילה המופלג היא הצליחה להגיע לקצת מנוחה.

מדובר ברומן היסטורי מרתק, לדעתי בין הטובים שכתבה קתרין יוז (אם כי טרם קראתי את כולם). ועל אף עוביו היחסי, סיימתי אותו ביממה.

ידוע כי אני אוהבת רומנים היסטוריים, אך יש לי חיבה גם לסיפורים על קשישים, והשילוב בספר הזה יוצר תוצאה מעניינת ומהנה. שני הסיפורים גם זה המסופר בהווה וגם בעבר מעניינים ונשזרים יחד עד לסגירת הקצוות.

מומלץ!

בשורה אחת: אין חכם כבעל ניסיון.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה