חפש בבלוג זה

יום שלישי, 19 באפריל 2022

ספר השמות האבודים / קריסטין הרמל


הוצאה: הכורסא
תרגום: ניצה פלד
שנה: 2022
373 עמודים

אווה עובדת כספרנית על סף פרישה בפלורידה. באחד הימים היא נתקלת במודעה בעיתון עם הספר שלה מלפני 60 שנה, מתקופת מלחמת העולם השנייה - "ספר השמות האבודים". הספר נמצא בברלין ומפרסמי המודעה מנסים לסייע באיתור בעליו - אווה מבינה כמובן שהיא חייבת לנסוע.

בשנת 1942 אווה ואימה נאלצות לברוח מפריז לאחר הפשיטה של הגרמנים. הן מגיעות לעיירה כפרית מתוך מטרה לברוח משם לשוויץ. בעיירה אווה המתגלה כבעלת כשרון ציור מיוחד, נקראת לסייע בזיוף מסמכים לטובת אנשים ובעיקר ילדים המנסים לברוח ולעבור את הגבול לשוויץ. היא עובדת בשיתוף פעולה עם זייפן מסמכים נוסף בשם רמי ויחד הם מחפשים דרך לשמור את שמות הילדים שהוברחו, כדי שלא יאבדו לעד.

ככל שעובר הזמן הסכנות מתגברות, יש חשד כי הצוות שלהם נחשף, ושהבוגד הגיע מתוכם, ואז אווה צריכה לעמוד בפני החלטות הרות גורל.

התאהבתי בדמותה של אווה - היא מנסה לגונן על עצמה ועל אימה על אף הקשיים החיצוניים והפנימיים, היא יצירתית, אמיצה, מוכשרת ולא מפחדת להילחם ברע גם במחיר חייה שלה.

קראתי עד כה את רוב ספריה של קריסטין הרמל, ואני חייבת להודות שבעיני הוא הטוב מכולם.
שוב הרמל מביאה פיסת היסטוריה ממלחמת העולם השנייה, ושוב נחשפים סיפורים שלא הכרתי על אנשים טובים שבחרו להילחם ברוע ולא לעמוד מנגד, תוך סיכון חייהם.

העלילה מרתקת, הספר כתוב בצורה מעניינת, יש בו מתח, דרמה, אהבה והרבה אומץ לב, ומרגע שמתחילים לקרוא אותו קשה מאוד להפסיק.

בשורה אחת: "אני נמצאת בדיוק במקום שנועדתי להיות בו" (עמוד 161)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה