חפש בבלוג זה

יום שני, 23 באוגוסט 2021

אבא עושה קוקיות / כרמי חוסטצקי משיח


הוצאה: רימונים
איורים: אליאנה רוזנצוויג
שנה: 2021
36 עמודים

אני זוכרת כשתהילה שלי היתה קטנה ובעלי היה צריך לארגן אותה לגן, הוא תמיד היה מסתבך עם סידור השיער... הקוקו היה זז לאחד הצדדים, השביל לא ממש היה מסומן, לפעמים זה היה נראה כאילו הגיעה ישר מהמיטה 😂

מחברת הספר לקחה את הנושא הזה, שסביר שרווח בהרבה מאוד בתים, והפכה אותו לספר מתוק.

בכל בוקר אמא של רונה עושה לה שתי קוקיות מסודרות, אחת בצד ימין ואחת בצד שמאל, היא מסדרת אותן כל כך יפה כך שהן מחזיקות מעמד כל היום.

באחד הימים אמא מודיעה שהיא צריכה לטוס מטעם העבודה ולכן תיעדר מהבית לתקופה. רונה מודאגת מאוד מי יכין לה את הקציצות שאמא מכינה? מי יכין לה טוסט בצורת לב כמו שאמא מכינה?
ואמא מיד מרגיעה ואומרת אבא יכול לעשות הכל בדיוק כמו אמא, ואמא יכולה לעשות הכל בדיוק כמו אבא, ואם יש משהו שלא יודעים מתאמנים ולומדים עד שמתחילים .

בכל זאת מה שהכי מטריד את רונה זה מי יעשה לה קוקיות?! ואמא מבטיחה שהיא תלמד את אבא. כשמגיע יום הטיסה מסתבר שאמא שכחה ללמד אותו, אך היא שוב מרגיעה ואומרת "אני בטוחה שאתם מסוגלים להסתדר ותצליחו לעשות קוקיות בדיוק כמוני..."

למחרת אבא מנסה לעשות לרונה קוקיות, תוך עידוד של רונה שבהחלט מאמינה בו.
ביום הראשון הוא עושה קוקיה אחת מעל המצח, והשניה בצד שמאל, ביום השני שתי 
הקוקיות יוצאות בצד שמאל, כך בכל יום יוצאים לאבא קוקיות אחרות. בהתחלה הילדים בגן לא הבינו מה קרה, אך רונה הסבירה שאלה הקוקיות של אבא והילדים התרגלו לראות את רונה כל יום בתסרוקת אחרת.
אבא המשיך בכל יום להתאמן ולנסות, עד שיום אחד הוא מצליח! באותו היום כולם בטוחים שאמא חזרה.

מאז שאמא חזרה היא חוזרת לעשות לרונה קוקיות, אבל כשמתחשק לרונה לשנות היא מבקשת מאבא והוא עושה לה קוקיות מיוחדות.

זהו סיפור מקסים על נחישות והתמדה, על יצירתיות ואילתור. הספר מתאים לגילי הגן ואני מניחה שיתאים יותר לבנות (אם כי יש גם בנים עם קוקו)... אהבתי את סגנון הכתיבה ואת הציורים המלווים אותו וכמובן את המסר שמעביר על התמדה ונחישות.

רונה מעוד
דת את אביה ומוכנה לקבל את השוני שבקוקיות שלו (לא יודעת אם זה משהו שהיה מתקבל בשלווה בכל בית, אבל זה בכל זאת רק סיפור 😊), גם כשהגננת והחברים בגן שואלים ומעירים לה שהקוקיות שלה התבלבלו היא עונה בבטחון שיש לה קוקיות מיוחדות, וזה בעיני עוד מסר חשוב על חוזק ועמידה איתנה מול העולם, מה שמוכיח שכשאתה בטוח בעצמך אף אחד לא יצחק עליך.

כבונוס מצורף מדריך להכנת קוקיות בכל מיני צורות.

בשורה אחת: יגעת ומצאת תאמין.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

קישור לאתר הספר
https://www.kukiyot.com/blog




 

 

תגובה 1: