חפש בבלוג זה

יום רביעי, 18 בנובמבר 2020

המונית הצהובה של סבא דידה / אודליה בנממן


הוצאה: אוריון
שנה: 2020
22 עמודים


כילדה לא זכיתי ליהנות הרבה שנים מדמות של סבא, סבי מצד אבי נפטר טרם נולדתי, וסבי מצד אימי נפטר כשהייתי בכיתה ו',  מזל שהיו לי סבתות מקסימות שפיצו על החסר.

היום אני חווה את ה'סבאות' עם אבא שלי וילדי/ נכדיו.
כשקראתי את הספר המקסים הזה על סבא דידה הוא הזכיר לי מאוד את אבי, שתמיד נרתם לכל בקשה ומשימה, וכל מה שנכדיו יבקשו הוא ימהר לעשות ולהגשים...

וזהו סבא דידה:
בכל בוקר סבא דידה קם מוקדם, שותה קפה עם קינמון, מכין כריך, אורז עוגת גבינה ויוצא במרץ למונית הצהובה.

הוא רוצה להתחיל בעבודה, אבל עוד לפני שמספיק להגיע לסוף הרחוב, מתקשרת נויה הנכדה ומבקשת מסבא היקר שיביא לה את מחברת התווים ששכחה, כמובן שסבא נרתם מיד למשימה.

נויה מרוצה וסבא גם, ושוב הוא יוצא לדרך, אך אז מתקשרת הנכדה דניאל החיילת - "סבא אולי אתה יכול לאסוף אותי מהבסיס?", וסבא כמובן מבטיח שתוך שעה הוא מגיע.

וכך בכל פעם שסבא מסיים משימה מתקשר/ת עוד נכד או נכדה, וסבא נכון לקיים כל בקשה, ותמיד תמיד הוא עושה זאת בשמחה.

בסוף היום כשסבא דידה שוכב במיטה אין מאושר ממנו בעולם! הוא יודע שזכה לכולם!

סיפורו של סבא דידה המבוסס על סבא אמיתי, מקסים, משמח ומרגש, אפילו אני כמבוגרת נהניתי והתרגשתי ממנו. אהבתו לנכדים והנתינה שלו מכל הלב אינה מובנת מאליה והיא נוגעת ללב.
בתחילת הקריאה הרגשתי במובן מסויים תחושה של ניצול , אך כשסיימתי לקרוא הבנתי כי זאת ההנאה האמיתית שלו, וכל אחד מנכדיו הוא עבורו עולם ומלואו.

הספר מותאם לילדים בגיל גן (בוגר) וגם ילדי הכיתות הנמוכות ייהנו ממנו. הוא משולב חרוזים, ומלווה באיורים ססגוניים ונהדרים, הציור של סבא דידה אפילו דומה לסבא דידה האמיתי כפי שמופיע בתמונה בכריכה האחורית של הספר.

לא נותר לי אלא לאחל לסבא דידה, לאבי ולכל הסבים האהובים, שיזכו לעוד שנים רבות של הנאה עם הנכדים והנכדות!

בשורה אחת: עם סבא דידה אין מה לדאוג, כי הוא תמיד יפתור את כל הבעיות 😉

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה