חפש בבלוג זה

יום שני, 2 בנובמבר 2020

השבועה הנמהרת שלנו / ברין גרינווד


הוצאה: עם עובד

תרגום: מרב זקס-פורטל

שנה: 2020

395 עמודים

"שבועתי אלייך נותרה על כנה. באשר תלכי, אלך" (עמוד 262)

 את ספרה הקודם של ברינווד, סיימתי ברגשות מעורבים, הוא היה מאוד קשה לקריאה והכיל תכנים לא פשוטים, ולכן התלבטתי אם לקרוא גם את הספר השני שלה, אבל הבנתי שהוא שונה מקודמו ועל כן כמובן החלטתי לנסות.

זי היא בחורה ג'ינג'ית גדולה ואנרגטית, היא רווקה עם סיפור חיים לא פשוט.
זי מנסה להתפרנס ממלצרות, וכהשלמת הכנסה היא משמשת גם כבלדרית סמים. בין לבין היא תומכת ונתמכת באחותה הגדולה לה ריין, ומטפלת באחיין האהוב שלה ובאימה האגרנית הכרונית.

באחד הביקורים שלה במרפאה המקומית היא פוגשת בחור בשם ג'נטרי שקורא לה "גברתי" וטוען שהוא האביר המגן שלה ועל כן הוא עומד לשירותה בכל שתבקש...

ג'נטרי אינו גבר רגיל, הוא חבר במסדר הצלב וייעודו הוא להיות אביר. הוא עסוק באימון ובלחימה בחרבות ומדבר בשפת האנגלית הימי ביניימית.

כשהעלילה מסתבכת ובניגוד לכל הציפיות של זי , ג'נטרי לא עוזב אותה והוא מלווה אותה כמו צל לכל מקום, על אף ששבועתו להגן עליה עלולה לגבות מחיר.

היחסים ביניהם אינם טריוויאלים, ג'נטרי הוא גבר מיוחד ושונה, וזי שרגילה ליחסים הרסניים לומדת להכיר משהו שונה.

ג'נטרי הוא דמות שקל להתאהב בה, הוא תמים ומתוק, הוא טוטאלי ואבירי, וזי לעומת זאת היא בדיוק ההיפך שלו - מישהי שהחיים העמידו אותה בהרבה מבחנים ולימדו אותה דבר או שניים על העולם.

את הספר קראתי בקריאה איטית, הוא איננו מסוג הספרים שבולעים בשקיקה ובנשימה אחת, הוא דורש סבלנות, אבל הסבלנות משתלמת.

זהו סיפור שונה ומיוחד על השונה בחברה, על אנשים שהחיים לא האירו להם פנים, ועל אהבה לא טריוויאלית. סיפור שבעיני יש מאחוריו גם מסר חשוב.

בניגוד לספר הראשון שהכיל גם תוכן קשה מוסרית, הספר הזה שונה לחלוטין ומביא ראייה מפוכחת יותר על החיים למרות שהם לא תמיד מאירי פנים.

בשורה אחת: מה צריך יותא מאביר צמוד שנשבע לעשות הכל בשבילך?

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה