יום שלישי, 6 באוקטובר 2020

סודות בית השמפניה / קריסטין הרמל


הוצאה: הכורסא

תרגום: ניצה פלד

שנה: 2020

374 עמודים


בחיים, יקירתי, את צריכה לחתור אל מה שאת רוצה באמת. את לא יכולה לשכתב את העבר, אבל את יכולה לבחור לחיות בלב שלם כאן ועכשיו" (עמוד 304)

הספר האחרון של הרמל שקראתי (איטלקית למתחילים) היה נחמד וקצת התאכזבתי ממנו, ועל כן כשיצא ספר חדש שלה התלבטתי, אבל אי אפשר לסרב לרומן היסטורי על נשים בתקופת מלחמת העולם השנייה.. ולכן כמובן החלטתי לקרוא אותו בכל זאת.

זהו סיפורן של שתי נשים ועוד אחת שהסיפור המשני שלה משתלב בעלילה.

אניס - בחורה צעירה מצרפת, שהתחתנה עם מישל שובו, מנהל בית שמפניה.
בשנת 1940 במהלך מלחה"ע השניה, כשהיא עדיין נשואה צעירה, הגרמנים מגיעים גם לצרפת, לחבל שמפאן, הם דורשים ליהנות ולנכס לעצמם גם מהתוצרת של השמפניה, ומטילים את אימתם על הסביבה.
אניס שהתחתנה באהבה ובאושר, מרגישה שבעלה מתרחק ממנה ובמקביל משקיע את מרצו בעיקר במחתרת הרזיסטאנס.
סלין שכנתה היא אישתו של היינן הראשי שלהם, לסלין יש רקע יהודי, ועל כן היא חיה בתחושת פחד, בנוסף היא גם נסחפת לרומן אסור מה שמעמיד את כולם בסכנה.

ליב - גרושה טריה, שבעלה עזב אותה ללא התראה מוקדמת לטובת ילדונת בת 24, היא שבורה, אבודה, ומרגישה שהחיים נשמטו תחת רגליה. בדיוק אז מופיעה אצלה בדלת סבתה הפריזאית בת ה99 ומכריחה אותה להצטרף אליה לטיול בצרפת, מתוך רצון לחשוף בפניה את קורותיה בצעירותה.

אניס וסלין החיות בתקופת מלחמה נאלצות להשתנות ולשנות את אופן חשיבתן, עד אז חייהן התנהלו ברוגע ועל מי מנוחות ועתה הן חיות בפחד יומיומי, הן נירתמות לסייע לגברים בעבודות היומיומיות, הן מתמודדות עם אתגרים חדשים ונאלצות לקבל החלטות דרמטיות שישנו את חייהן.

ליב החיה בניו יורק המודרנית, שנים רבות אחרי תום המלחמה, חיה עד אותו היום בשגרה שהתרגלה אליה, אך לא בהכרח היתה טובה לה. במהלך המסע עם סבתה בצרפת עיניה נפקחות ומעבר לסודות שמתגלים אודות סבתה, היא מגלה גם על עצמה דברים חדשים.

כשסיימתי את הספר התחשק לי לשתות כוס שמפניה! תיאורי הליך הכנת השמפניה מהבציר ועד להגעת הנוזל המבעבע לכוס מצליחים להפעיל את הדמיון ולגרום לקורא לרצות להרים כוס "לחיים"..

גם הפעם קריסטין הרמל כבשה את ליבי ברומן ההסיטורי הזה. הכתיבה קולחת וזורמת, הדמויות הנשיות הראשיות נכנסות ללב על כל חסרונותיהן.
הספר מכיל סיפורי אהבה, אכזבה, החמצה, והעלילה מרתקת עד לסוף שבו כל הקצוות נסגרים.

בשורה אחת: "לחיות בעבר זה אולי לא לתת לעצמך הזדמנות להתקדם לעתיד" (עמוד 269)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה