יום שני, 25 במרץ 2024

סופי הגדולה / ג'ורג'ט הייר


הוצאה: הכורסא; מודן הוצאה לאור
תרגום: אורטל אריכה
שנה: 2023
360 עמודים

"הפתעה היא אבן היסוד של כל התקפה" (עמוד 279)

כאשר אביה של סופי יוצא לשליחות, הוא מחליט להשאיר את ביתו היחידה אצל אחותו ליידי אומברסלי ומשפחתה, המתגוררים בלונדון. הוא צופה שהיא תהנה יחד עם בני הדודים, ועל הדרך יציגו אותה בחברה הלונדונית ואולי אפילו תזכה למצוא שידוך הולם.

סופי היא בת יחידה שגדלה עם אביה, היא חריפת שכל, דעתנית, מבינה בעסקים, נוהגת בכרכרה ואפילו יודעת לירות ברובה, אבל בגינוני החברה הלונדונית היא קצת פחות מבינה.

כשהיא מגיעה למשפחת אומברסלי, היא מגלה משפחה לא ממש מתפקדת. צ'ארלס בן דודה הוא טיפוס שחצן ויהיר, שבטוח כי על פיו יישק דבר. בנוסף לכל הוא מאורס לבחורה משמימה וממורמרת שמתיימרת לנהל את המשפחה. ססיליה בת דודתה מאוהבת אהבה עיוורת במשורר יפה תואר, אך מנותק מהמציאות. דודתה בקושי מתפקדת ודודה מסתובב ממועדון למועדון וכמעט שאינו מגיע הביתה, והילדים הקטנים רק משוועים לתשומת לב.

בהתחלה צ'ארלס מנסה לחנך את סופי וללמד אותה להתנהג בהתאם למקובל, אך את סופי אי אפשר לחנך ומהר מאוד היא מנהלת את העניינים גם אם מאחורי הקלעים, עד שאי אפשר שלא להתאהב בה.

הספר הזה הזכיר לי מאוד את "המדריך לעלמה רודפת הממון", אבל אם משווים ביניהם "המדריך" לטעמי לוקח בגדול.

התחלת הספר היתה קצת "כבדה" ולקח לי זמן להתחבר לספר. מצד שני יכול להיות שגם קראתי אותו בתקופה בחיי שקצת פחות התאימה לספרים קלילים.
אבל ככל שהעלילה התקדמה אהבתי יותר ויותר את דמותה של סופי שמצליחה לתמרן את כולם, שלא מפחדת מאף אחד ולא מתביישת לומר את האמת אם יש צורך...

בסופו של דבר הייתי מגדירה את הספר כרומן תקופתי חמוד ולעיתים משעשע.

בשורה אחת: "אני מאמינה שזה מוביל ליעד שאתה מבקש להגיע אליו" (עמוד 247)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀 וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה