יום רביעי, 6 בדצמבר 2023

להבות הגורל / אודיל בויאר


הוצאה: כנרת,זמורה, דביר
תרגום: אביגיל בורשטיין
שנה: 2023
288 עמודים

במאי 1897 פורצת שריפה חשודה באמצע אירוע צדקה של האצולה בפריז. האש מתפשטת ומכלה, ההמונים חוסמים את הדלתות וכל האירוע הופך לאסון רב נפגעים והרוגים.

נוצר כאוס גדול, ועד שמצליחים להשתלט על האש אנשים נשרפים חיים. האש ההרסנית יוצרת קושי בזיהוי הגופות, ושתי נשים מחליטות לנצל את ההזדמנות ו"לברוח" מחייהן הקודמים ובעיקר מהבעלים הלא אהובים שלהן.

השריפה נעשית כשברקע יש בחירות, ויש חשד שאולי מישהו גרם להצתה מכוונת. ככל שמתקדמים בספר נחשפים שחיתיות, תככים והרבה פוליטיקה.

התחלתי את הספר הזה ממש בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" מה שהקשה על הריכוז שלי. קראתי עד עמוד 100 וחשבתי לנטוש כיוון שהיה לי ממש קשה לעקוב - יש בספר המון דמויות (השמות דומים), וחוץ מהשריפה והאסון התקשיתי לעקוב אחרי כל הסצנות המתאורות ולהבין מה קורה. בסופו של דבר לא נטשתי ולאט לאט העלילה התחיל להתבהר.

מצאתי לצערי הרבה קווי דמיון בספר לאסון שנפל עלינו  (למשל גופות שהיה קשה לזהות בשל השריפה) ולכן התאים לי לקרוא אותו באותו הזמן, אם כי כמובן אין להשוות בין המקרים.

הספר הזה אמנם מוגדר כרומן היסטורי, אך לדעתי הוא יותר רומן מתח על רקע תקרית היסטורית.
בסופו של דבר מדובר בספר למיטבי לכת  - ריבוי הדמויות והעלילות דורש ריכוז ואולי אפילו תרשים זרימה כדי להקל על הקריאה. חובבי המתח וההרפתקאות כנראה יהנו יותר :)

"האמת תמיד שופכת אור על חברות ואהבה" (עמוד 200)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה