יום שני, 11 בספטמבר 2023

ימים של חול / רעיה ג'קסון זלקינד


הוצאה: שתים
שנה: 2022
203 עמודים

"ותעשו את היום הזה קצת יותר טוב מאתמול". ( עמוד 78)

מוריה וידין הם זוג צעיר וחוזר בשאלה. הם גדלו יחד כשכנים וכחברים טובים בהתנחלות. ובעצם המשפחות שלהן היו בטוחות שהן נועדו זה לזה כבר מילדותם (נבואה שמגשימה את עצמה?!).

באחד הימים מוריה מתחילה לדמם, וכשהיא מגיעה לרופא היא מבינה שהיא מדממת את העובר שלה, ובעצם היא חווה הפלה.

מוריה ממשיכה להתנהל כרגיל ומחליטה לא לשתף איש במה שהיא עוברת, גם לא את בעלה. אבל כמובן שיש דברים שאי אפשר להסתיר, וכאשר ידין מגלה נוצר משבר ביחסים.

תוך כדי המשבר צפים ועולים סיפורי הילדות של מוריה וידין, כל אחד מספר מנקודת מבטו את סיפור החברות שלהם, ההכרות, והמסע שהוביל אותם לצאת בשאלה ולהפוך בסופו של דבר לזוג.

לידין ומוריה יש זוגיות מיוחדת, הילדות המשותפת הפכה אותם לחברים שהם ממש כמו אחים, הם מכירים אחד את השנייה כמעט על כל הרבדים שיש, ואולי דווקא מתוך הקרבה המיוחדת הזאת נוצר המשבר.

אהבתי את כתיבת של רעיה ג'קסון זלקינד, היא מתארת את החיים כהוויתם, היא מביאה את ההווי של ההתנחלות גם לטוב וגם לרע, היא מתארת זוגיות אמיתית מלאת אהבה, אבל גם עם ויכוחים, חיבוטי נפש ורצון לשמור על מרחב אישי.

לסיכום, מדובר בסיפור ישראלי אותנטי ומעניין.

בשורה אחת: "...אבל בסוף, בן אדם צריך מקום להיות שייך אליו, ככה זה בטבע..., אנחנו חיות להקה, חיות חברה, ואנחנו מתוכנתים לחזור תמיד הביתה." (עמוד 176).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה